11 potravin pro ochlazení organismu v horkých dnech!

Vydáno: 08.06.2017 13:35

Vypadá to, že letos v létě opět zažijeme teplotní rekordy. Zkusme tedy našemu tělu pomoci a zařaďme pravidelně do našeho letního jídelníčku potraviny, které ho nebudou zbytečně zahřívat, ale naopak ochlazovat!

1.     Saláty

Příprava salátů je jednoduchá, jen zabírá čas při krájení.  Známe to všichni. Najděme si ale čas a připravme si zeleninové saláty, které zevnitř ochladí náš organismus. Zelené saláty, okurky, špenát, zelí, doplněné o mrkev či rajčata nám jen prospějí!

2.     Ovoce a jogurt

Při vysokých teplotách nám ovoce s jogurtem k snídani skvěle nastartuje ráno. Vybírejte ovoce, které obsahuje více vody a tím nám doplní tolik potřebné tekutiny. Jogurt nám zase dodá laktobacily, které nám pomohou s trávením.

3.     Melouny

Jelikož obsahují vice než 90% vody, tak skvěle zavodní náš organismus. Také pomohou zahnat chuť na sladké.

4.     Máta peprná

O prospěšnosti máty jsme se již zmiňovali v tomto článku, ale opakování je matka moudrosti. Máta osvěžuje organismus a zároveň ho i ochlazuje. Připravujte si proto nápoje z této úžasné bylinky, co nejčastěji.

5.     Citrusy

Citrusy nám také pomáhají ochlazovat organismus. Vitamín C, který citrusy obsahují navíc působí zásadotvorně v trávicím ústrojí, ač se to na první pohled může zdát postavené na hlavu.

6.     Avokádo

Mnoho obyvatel jižních států má toto ovoce zařazené ve svém každodenním jídelníčku. Avokádo obsahuje mnoho prospěšných látek a olejů, které pomáhají dobrému trávení a vylučování toxinů z těla.

7.     Banány

Žluté ovoce je nabité draslíkem, který při pocení z velké části vyloučíme póry. Proto je dobré, obzvláště v letních měsících, banány do jídelníčku zařadit.

8.     Maliny

Bobulovité plody díky svému složení ochlazují organismus ve velké míře. Tělu dodáme další vodu a doplníme vitamíny. Navíc jsou příjemnou alternativou sladkého mlsání.

9.     Okurka

Jedinečná zelenina, která osvěží v jídlu i v nápoji. Okurková limonáda je naprosto skvělá a v kombinaci s mátou nás osvěží na maximum. Okurka obsahuje mnoho vody a je močopudná, tudíž nám v létě jen prospěje!

10.  Cibule

Čerstvou cibulku nakrájejte na jemno do zeleninových salátů. Cibule totiž obsahuje prospěšné látky, které bojují proti plísním a škodlivým bakteriím v trávicím traktu, na které jsme v létě náchylnější více než v chladnějších měsících.

11.  Ředkvička

Opět zelenina plná vody, navíc cenově velmi dostupná. Ředkvičky obsahují i mnoho vitamínu C, tudíž nám opět dodají, co tělo v létě tolik potřebuje.

Pár pravidel na závěr:

1.     Pokud chcete zhubnout, tak jezte ovoce raději v dopoledních hodinách na snídani či dopolední svačinu. Odpoledne raději sáhněte po zeleninových svačinách.

2.     Pijte. Pijte hlavně hodně vody a nesycené minerálky, abyste doplnili tolik potřebné minerály. Do vody si přidejte nakrájené ovoce, které dodá vodě vůni, chuť i vitamíny.

3.     Ovoce a zelenina Vám dodá energii a budete se cítit mnohem lépe a méně unaveni. Tělo se totiž nebude muset zaměřovat na trávení těžkých jídel a Vám i jemu bude prostě lehčeji!

4.     Grilování k létu prostě patří, ale všeho s mírou. Pokud maso doplníte o čerstvou zeleninu, nebudete se cítit tolik nacpaní.

5.     Vyhýbejte se slazeným limonádám a přemíře kávy. Obojí naše tělo zahřívá, což v létě opravdu nemáme zapotřebí!