6 nejhorších druhů jídel, kterým se obloukem vyhnout!

Vydáno: 13.08.2017 10:31

Věnujeme se zdravým potravinám, ovoci a zelenině, ale určitě není od věci si připomenout ta nejhorší jídla, která můžeme sníst. Pokud chcete hubnout, těmto se opravdu vyhněte!

Smažené brambůrky

Nikoho z nás nepřekvapí, že mezi škodlivá jídla patří, a přesto tak často končí na dně nákupního košíku. Jsou slané, křupavé a voňavé a my nemáme dost, dokud nespořádáme celý pytlík. Ale ouha. Podle testu MF Dnes mají brambůrky vyráběné v Česku, tedy ty, které kupujeme, v průměru 32 gramů tuku na 100 gramů brambůrek. Stejné je to i se zeleninovou variantou (v nabídce najdete řepné či jiné druhy). Pokud opravdu chcete hubnout, ani jedny do jídelníčku nepatří. Pro udržení váhy bychom měli denně spotřebovat maximálně 60 až 80 gramů tuku. Což při snědení pouhých 100 gramů brambůrků nelze dodržet.

Denní konzumace uzenin a červeného masa

Když Světová zdravotnická organizace vydala v roce 2015 na seznam prokázaných karcinogenů uzeniny jako šunku, slaninu či párky, proběhla světem poplašná zpráva a bylo po všem. Lidé neradi mění své návyky a raději budou v poklidu konzumovat svou oblíbenou uzeninu, tloustnout a pak se divit nad svou nemohoucností, když se u nich objeví karcinom tlustého střeva.

Každoročně na nadměrnou konzumaci masných výrobků zemře ve světě 34 tisíc lidí, a toto číslo stále roste. Červené maso je velice těžko stravitelné, samotné trávení nás nejenom stojí spoustu energie, ale zároveň lidově řečeno „ucpává střeva“, zpomaluje střevní pasáž, a tím podporuje patologické procesy ve střevech.  Vždyť i naše prababičky vařily maso pouze v neděli, a jak byli všichni naši předci štíhlí. Jen ti řezníci bývali kulatější… Proto volte maso z farem, maso bílé a ryby. Nic lepšího pro sebe i svou rodinu udělat nemůžete. A cena? Jen si to spočítejte, méně je někdy více!

Coca-Cola a slazené limonády

Zajímavé je, kolik lidí ví, jak jsou Coca-Cola a slazené limonády nezdravé, a stejně jich vypijí denně takové množství. Limonády jsou totiž z důvodu šetření nákladů samotných výrobců slazené tzv. vysoko-fruktózovým nebo glukózo-fruktózovým sirupem, který má na naše tělo ještě horší dopad než cukr. 60% tohoto sirupu se v těle přímo mění na tuk!

Navíc kyselina fosforečná, která je aktivní složkou Coca-Coly je natolik silná kyselina, že cisterny, které se používají pro její převoz musí být opatřeny vysoce antikorozním materiálem! V našem těle na sebe váže kyselina fosforečná vápník, hořčík a zinek, čímž nám odvápňuje kosti a také zpomaluje vstřebávání železa a vitamínů B, což má nepříznivé metabolické důsledky.

V teplých dnech nás navíc podchlazená limonáda opravdu nezchladí, spíš navodí proces pocení při záplavě těla cukrem a kofeinem. 

    

Fast food

Smažená jídla v kombinaci s bílým pečivem, navrch tatarka či kečup a kombinace nejhůře stravitelného a nezdravého jídla je na světě. Patří sem párky v rohlíku, langoše, pizzy z okének, smažené části kuřat, závitky, nudle, hranolky a mnoho dalších kombinací. V těle tato jídla způsobí naprostou paniku, zatěžují srdce, tuk se ukládá do orgánů a pokud tato jídla bude konzumovat pravidelně, rozumějte i jednou týdně, tak si kopeme vlastní hrob. V Čechách máme na 15000 fast foodů a těžko by dál fungovali, kdybychom v nich nenakupovali.

Alkohol

Pokud si nedokážete představit den bez jednoho, dvou piv (230 – 500 kcal), tak nemá smysl svou mysl zatěžovat nějakým hubnutím či zdravou životosprávou. Alkohol přispívá k ukládání tuku, má mnoho kalorií a je opravdovým zabijákem. Ročně na důsledky pití alkoholu zemře ve světě přes 600 000 lidí a jako příčina všech onemocnění je spolu s kouřením na prvním místě. Diabetici mají alkohol zakázaný plně a o tom, že obezita je předzvěstí diabetu, jsme již psali.

Sladkosti a rafinované obiloviny

Pečivo z bílé mouky, koblížky, koláče, ale i mléčná čokoláda, různé tyčinky, atd. Vyjmenovat všechno nemusíme, teorie je celkem známá, ale s praxí je to horší. Rafinací obiloviny ztrácí veškerou nutriční hodnotu a zůstává v nich nadměrné množství lepku, který nám poškozuje střeva a vyvolává neadekvátní imunitní reakce. Tím, že lepek omezuje správnou funkci střev, má pak vliv na metabolismus i na vstřebávání spousty dalších potřebných látek. Následně se divíme, že máme spousty alergiků a lidí trpících autoimunitními nemocemi. Navíc všechny tyto potraviny mají vysoký glykemický index, tudíž s nimi přijímáme více energie, která se ukládá v podobě tuku, a my opět tloustneme.

Pokud se těmto jídlům vyhneme a najdeme alternativy, které jsou pro nás cenově dostupné a chutnají nám, tak máme vyhráno. Možností na trhu je spousta, zbývá už jen se rozhodnout! Pokud přemýšlíte nad novým životem s větším množství energie a nevíte si rady, ozvěte se, ráda Vám připravím jídelníček na míru podle Vašich možností a zdravotního stavu. Protože všechno jde, když se chce!