Časté dotazy

Proteinová dieta Mahony Diet

Mahony Diet představuje ucelenou řadu proteinových produktů, převážně ve formě instantních jídel, ale i snacků a hotových jídel, pocházejících ze třech přírodních zdrojů – mléka, vaječných bílků a sóji, které zajišťují lidskému organismu vyvážený přísun aminokyselin, mimořádně vhodných pro redukci tělesné hmotnosti. Jedná se o dietní přípravky s vysokým obsahem bílkovin s velmi nízkou kalorickou hodnotou a sníženým obsahem cukrů.

Složení všech produktů Mahony Diet odpovídá nejpřísnějším normám platným v Evropské unii, Spojených státech amerických a Kanadě. Zeměmi původu produktů jsou Francie a Kanada. Produkty Mahony Diet jsou určeny pro redukci nadváhy u jinak zcela zdravých dospělých (nad 18 let) jedinců.
Kdyby existoval jediný a univerzální způsob diety, tak na těchto stránkách rozhodně nejste a nevyhledáváte pomoc s hubnutím. Možná máte za sebou dokonce několik pokusů zhubnout, ale bez dlouhodobého efektu.

Jádro pudla je v tom, že nejsme všichni stejní, máme rozdílný metabolismus a různě reagujeme na stravu, kterou přijímáme. Takže najít ten správný způsob, který by sedl zrovna Vám je mnohdy tak trochu detektivka. A dále, již slovo dieta znamená, že se jedná o dočasný stav, kdy jsem ochoten udělat prakticky cokoliv, aby se dostavil výsledek s vidinou toho, že pak si budu znovu moci dělat, co chci a nejlépe se vrátím k tomu, jak jím nyní. Což jistě uznáte, jde proti logice celé věci. Nelze dělat stejné věci a očekávat jiný výsledek.

Základní myšlenka, kterou si začátkem sedmdesátých let minulého století u zrodu proteinových diet pokládali vědci, a lékaři byla jednoduchá. Jak zařídit, aby tělo při redukci hmotnosti hublo přednostně na úkor tukových zásob při zachování bílkovin z vlastní svalové hmoty? Prostě aby při hubnutí tělo pálilo jenom tuk nikoliv současně i svaly. Při běžné redukci hmotnosti např. formou počítání kalorií totiž tělo redukuje hmotnost v poměru 60 ku 40/kg, tedy cca 60% z kilogramu úbytku hubneme z tuků, ale cca 40% hubneme ze svalů, které jsou základní spalovače energie. Proto u těchto typů diet tak často vzniká tzv. jo-jo efekt, kdy jsme sice zhubli, ovšem z jedné čtvrtiny na úkor své svalové hmoty, tedy zmenšili jsme si vlastní spalovací kamínka a po návratu k běžnému stravovacímu režimu, nedej bože původnímu stravovacímu režimu, není již naše tělo schopné spálit stejné množství energie jako před započetím diety, proto rychle nabíráme zpět. Jednoduché a celkem děsivé, že? Vyzkoušejte proto naši proteinovou dietu Mahony Diet.
Přísunem dostatečného množství kvalitních proteinů (bílkovin), za současné redukce přísunu sacharidů (cukrů), (aniž by došlo k ohrožení centrálního nervového systému) se organismus dostává do stavu tzv. ketózy, proto jsou proteinové diety často také označovány jako ketogenní či ketodiety.

V důsledku ketózy dochází hned k několika báječným věcem najednou:

  • tělo redukuje hmotnost převážně na úkor tukové tkáně, což lze objektivně měřit na bioimpedanční váze, která měří poměry a objemy svalů, vody, tuků, BMI, množství nebezpečného viscerálního (útrobního) tuku, metabolický věk, atd.
  • téměř stoprocentně je chráněna svalová hmota jako zdroj energie
  • naprostá většina klientů nepociťuje v průběhu diety hlad ani chutě
  • přibližně třetina klientů udává v průběhu diety velmi dobrou někdy až mírně euforickou náladu

Přečtěte si více informací o tom, jak funguje proteinová dieta Mahony Diet.
Při dodržení všech třech fází proteinová dieta Mahony Diet způsobí, že Vaše tělo čerpá energii hlavně z tukových zásob těla, a Vy tak velmi rychle zhubnete 5 - 8 kg tuku za jediný měsíc!

Začněte s proteinovou dietou MahonyDiet ještě dnes.
V případě, že máte v úmyslu zhubnout více než 10 kg (možná i 20 nebo 30 kg, ano i takové úspěchy máme za sebou) doporučujeme Vám, abyste nás kontaktovali buď telefonicky, nebo prostřednictvím emailu pro domluvení osobní konzultace. Při dlouhodobém hubnutí velké zátěže je vhodná konzultace a pravidelné sledování zkušenou výživovou poradkyní v našem studiu. Nejenže budete pod pravidelnou kontrolou, budeme Vás vážit a sledovat, aby Váš úbytek byl skutečně jen z tukové tkáně, ale zejména Vás budeme podporovat a pomáhat Vám překonat tu nejnáročnější část, každého takového dlouhodobého procesu sebe změny a to je vytrvalost a důslednost. Budeme si Vás fotit jako hvězdu a budeme Vám tleskat a radovat se z Vašich úspěchů. My totiž dobře víme, kolik to stojí úsilí a síly.
Základ Vašeho jídelníčku v 1. fázi jsou 3-4 proteinová jídla Mahony Diet denně (v poměru 1:1 mezi slanými a sladkými příchutěmi), která si jednoduše připravíte případně si dáte nějaký hotový snack, třeba tyčinku. Je důležité jíst v pravidelných intervalech cca po 2-3 hodinách a nevynechávat žádné z jídel. Je také velmi důležité dodržovat pitný režim, cca 2-2,5l tekutin za den. Jistě nemusíme zmiňovat, že nejvhodnější je voda bez bublin, čaje či neslazené minerálky. Nemusíte se obávat pocitu hladu, Vaše tělo naopak dostane velký přísun bílkovin. Díky tomu, že příjem cukru je minimální, dostane se Vaše tělo po 2-3 dnech do stavu ketózy a začne čerpat energii z tukových zásob a Vy tím zahájíte svůj proces zdravého hubnutí. Prosté, že?
Nejlepší je bez tuku nebo jen s velmi malým množstvím připravit na pánvi, na grilu, na páře či ve vodě 100g telecího nebo hovězího masa ev. 150g kuřecího, krůtího či králíka nebo 200g libové ryby. Koření se bát nemusíte, solí naopak doplníte potřebné minerály. Použijte například čerstvé či sušené bylinky nebo sušený česnek, dovolit si můžete i lžičku hořčice. Maso lze nahradit 2 vejci natvrdo nebo 200g Šmakouna, Štíhlých nudlí či Smackera.

Inspiraci můžete hledat v naší sekci Tipy a Recepty, kde naleznete recepty na mnoho zajímavých pokrmů.
Jak dlouho vlastně jednotlivé fáze trvají? Záleží na tom, kolik si přejete zhubnout, ale nejčastěji se jedná o dobu v řádech několika měsíců. Pokud máte pocit, že postupujete příliš pomalu, nenechte se zmýlit: čím déle celá procedura trvá, tím větší máte jistotu, že si již život bez nově získaných stravovacích návyků nedovedete představit. Po celou dobu diety je možno vše konzultovat s MUDr. Peřkovou, která je Vám neustále k dispozici. Ráda Vám zodpoví všechny Vaše otázky a v případě nejistoty Vám dodá motivaci a podporu, kterou si zasloužíte a potřebujete.
Návrat k normálnímu, rozuměj zdravému a racionálnímu, stravovaní musí být postupný, proto prosím, nevynechávejte žádnou fázi proteinové diety popsané v sekci Jak na to či Chci zhubnout 5 až 10kg nebo více než 10 kg.

Také Vás chceme upozornit na to, že pokud začnete jíst a dělat to samé, co jste jedli a dělali, resp. nedělali před dietou, nemůžete očekávat jiný výsledek, než ten, se kterým jste se dopracovali k proteinové dietě. Zkrátka nelze dělat stejné věci a očekávat jiný výsledek. V tomto případě bohužel neplatí pravidlo opakovaného nevstoupení to téže řeky.

Proto pro Vás máme pár tipů a rad, jak se stravovat po skončení diety.

Jako první krok ke zdravému stravování je nutné vyřadit nebo výrazně omezit následující položky. Ano, víme, že některé opláčete, ale zkuste si položit jednoduchou byť lehce klišé otázku: Nechcete raději zůstat zdraví a skvěle se cítící štíhlé a štíhlí? Potom se snažte vykázat následující lákadla do míst, kam patří:

  • bílý cukr, modifikovaný škrob, fruktozový sirup – pozor na skryté formy ve všech prumyslově vyráběných potravinách, sledujte pozorně etikety na potravinách, které kupujete
  • bílou pšeničnou mouku a všechny výrobky z bílé mouky (bíle pečivo, toustové chleby, těstoviny, koláčky, moukou zahuštěné omáčky) – nahraďte ji celozrnou špaldovou, nebo jěště lépe žitnou moukou
  • všechny ztužené rostlinné tuky a margaríny – včetně Flory a Ramy. Používejte klasické máslo, kvalitní rostlinné oleje jako olivový, řepkový, kokosový
  • uzeniny, které mají nízký obsah svaloviny – doporučujeme šunky dušené s obsahem 90-95% svaloviny
  • sladkosti, ve kterých je skryté velké množství tuku a cukru, který se okamžitě až z více než 40% touží uložit ve Vašich tukových polštářích, včetně rádoby zdravých muesli tyčinek v čokoládové či jogurtové polevě, stejně zdravě se tvářících pražených a slazených ranních cereálií a muesli, které toho se zdravím společného mají jen málo.
    Abychom uvedli příklad: 1 tatranka má v sobě skrytých 7 kostek cukru a 30g anglické slaniny k tomu navíc
  • umělá sladidla – ke slazení můžete používat Stevii, nebo lžičku javorové sirupu, agávového sirupu nebo lžičku medu a to jak do kávy, čaje, či bílých jogurtů, dezertů
  • pozor na alkohol! – alkohol je pro naše tělo čistý cukr, takže dát si 1 pivo po večeři je jako sníst 12 kostek cukru nebo 2 rohlíky navíc. Nejmenší alkoholovo-kalorické zlo je dát si kvalitní suché bílé víno – 2dcl je jako 1 rohlík nebo 6 kostek cukru


Jako další kroky Vám doporučujeme:

  • udržujte ve stravě minimálně 90g proteinů (bílkovin) za den a udržet bílkoviny v každé porci jídla
  • rozložte si denní jídlo do ideálně 5-ti porcí
  • váhu regulujte příjmem sacharidů/cukrů
  • zařadit do svého života pravidelný aerobní pohyb 2,5 – 5 hod týdně, snažte se, kam to jde chodit pěšky, zdolávejte schody, kdykoliv to půjde a vložte si ideálně 2-3 hodiny týdně pravidelného cvičení (např. h.e.a.t. je výborný pro začátečníky i pokročilé, starší i mladé, jedná se totiž o chůzi na páse, jóga, posilovna, kolo, plavání, tanec,….)

Pokud byste potřebovali pomoct s nastavením stravování či pohybových aktivit i po skončení proteinové diety obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme vypracovat dietní režim, na kterém budete schopni nejen udržet svoji hmotnost, ale přispěje i k Vaší fyzické vitalitě.