Jak funguje proteinová dieta

Základní myšlenka, kterou si začátkem sedmdesátých let minulého století u zrodu proteinových diet pokládali vědci, a lékaři byla jednoduchá. Jak zařídit, aby tělo při redukci hmotnosti hublo přednostně na úkor tukových zásob při zachování bílkovin z vlastní svalové hmoty? Prostě aby při hubnutí tělo pálilo jenom tuk nikoliv současně i svaly.


Proteinová dieta bez jo-jo efektu

Při běžné redukci hmotnosti např. formou počítání kalorií totiž tělo redukuje hmotnost v poměru 60 ku 40/kg, tedy cca 60% z kilogramu úbytku hubneme z tuků, ale cca 40% hubneme ze svalů, které jsou základní spalovače energie. Proto u těchto typů diet tak často vzniká tzv. jo-jo efekt, kdy jsme sice zhubli, ovšem z jedné čtvrtiny na úkor své svalové hmoty, tedy zmenšili jsme si vlastní spalovací kamínka a po návratu k běžnému stravovacímu režimu, nedej bože původnímu stravovacímu režimu, není již naše tělo schopné spálit stejné množství energie jako před započetím diety, proto rychle nabíráme zpět. Jednoduché a celkem děsivé, že?

Tolik k nutnému množství teorie a dat.
Nyní zpět k tomu, co nás zajímá nejvíce a sice jak to funguje.


Zvýšený přísun proteinů, snížení cukrů

Přísunem dostatečného množství kvalitních proteinů (bílkovin), za současné redukce přísunu sacharidů (cukrů), (aniž by došlo k ohrožení centrálního nervového systému) se organismus dostává do stavu tzv. ketózy, proto jsou proteinové diety často také označovány jako ketogenní či ketodiety.

V důsledku ketózy dochází hned k několika báječným věcem najednou:

  1. tělo redukuje hmotnost převážně na úkor tukové tkáně, což lze objektivně měřit na bioimpedanční váze, která měří poměry a objemy svalů, vody, tuků, BMI, množství nebezpečného viscerálního (útrobního) tuku, metabolický věk, atd.
  2. téměř stoprocentně je chráněna svalová hmota jako zdroj energie
  3. naprostá většina klientů nepociťuje v průběhu diety hlad ani chutě
  4. přibližně třetina klientů udává v průběhu diety velmi dobrou někdy až mírně euforickou náladu



Líbí se Vám to? Nám ano! Není rychlejší a zdravější způsob jak efektivně zhubnout! Mahony Diet přináší jídla, která je možné si připravovat a dochutit dle vlastních potřeb.

Zároveň, a to vidíme jako přelomové a velmi důležité, a to nejen pro obsah vitamínů, minerálů a vlákniny, kterou zelenina obsahuje, ale zejména do budoucna pro proces udržení váhy, Vás naučíme jíst hodně zeleniny, mít ji stále s sebou, mít jí stále plnou ledničku a dle chuti si ji upravovat.


Kolik lze zhubnout a jak rychle

Způsobem, jakým jsme Vám zde popsali, proteinová dieta Mahony Diet způsobí, že Vaše tělo čerpá energii hlavně z tukových zásob těla, a Vy tak velmi rychle zhubnete 4 - 7 kg tuku za jediný měsíc! 

V případě, že máte v úmyslu zhubnout více než 10kg (možná i 20 nebo 30kg, ano i takové úspěchy máme za sebou) doporučujeme Vám, abyste nás kontaktovali buď telefonicky, nebo prostřednictvím emailu pro domluvení osobní konzultace.

Při dlouhodobém hubnutí velké zátěže je vhodná konzultace a pravidelné sledování zkušenou výživovou poradkyní v našem studiu. Nejenže budete pod pravidelnou kontrolou, budeme Vás vážit a sledovat, aby Váš úbytek byl skutečně jen z tukové tkáně, ale zejména Vás budeme podporovat a pomáhat Vám překonat tu nejnáročnější část, každého takového dlouhodobého procesu sebe změny a to je vytrvalost a důslednost. Budeme si Vás fotit jako hvězdu a budeme Vám tleskat a radovat se z Vašich úspěchů. My totiž dobře víme, kolik to stojí úsilí a síly.


3 stupně ke zlaté

Proteinová dieta Mahony Diet je rozdělena do 3 fází od počáteční nejpřísnější, kdy ovšem hubnete nejvíce, nejvíce Vás to baví a jste úžasně motivování vlastními výsledky až po návrat k běžnému resp. změněnému jídelníčku s novými návyky. Účelem těchto 3 fází je provést Vás hubnutím k Vaší cílové váze, cestou stabilizovat výsledky a naučit Vás jak si optimální hmotnost udržet.


V zásadě se tyto 3 fáze dají popsat velmi jednoduše:




V první fázi tvoří Váš jídelníček především proteinová jídla Mahony Diet (3-4 jídla denně) a zelenina v neomezeném množství. Všechna proteinová jídla obsahují všechny důležité minerály a vitamíny, které tělo potřebuje pro energii i pohodu. Těmito přípravky je spalování tuků v těle nastartováno a přibližně po 2-3 dnech se tělo dostane do stavu ketózy, kdy začne brát energii přednostně z tukových zásob.

V dalších dvou fázích, které by měly trvat nejméně tak dlouho, jako každá z předchozích fází, stoupá počet běžných jídel bohatých na bílkoviny a klesá množství proteinových jídel Mahony Diet. Tělo již tuky spaluje, takže mu stačí přijímání proteinů z běžné stravy. Postupně jsou do jídelníčku zařazovány i sacharidy v podobě příloh. Proteinová dieta Mahony Diet v poslední fázi obsahuje jídelníček s 1 proteinovým jídlem denně a klasickou pestrou stravu.


Nás se jo-jo efekt netýká

Vaše tělo si na nový, zdravý styl a nově nastavený jídelníček, který je pestrý a zejména bohatý na zeleninu rychle zvykne. Důležité je, věnovat všem fázím nejméně stejný čas, jaký trvala fáze předchozí. Po skončení třech fází diety Vám tedy nehrozí návrat ke starým a nezdravým stravovacím návykům, a to i proto, že tělo se cítilo během proteinové diety lépe, fungovalo na 100%, mělo více energie a nezpomalovaly ho nezdravé potraviny. I Vy se budete cítit lépe, a proto Vás ani nenapadne, vracet se k nezdravému jídelníčku.

Proteinová dieta Mahony Diet Vás naučí zdravě myslet a zdravě jíst!




Líbí se Vám to čím dál více? Chcete do toho s námi jít a chcete si jednotlivé fáze detailně nastudovat?

Pokračujte ve čtení na stránce Začínáme.


Začněte hned!