Jak si udržet váhu po skončení diety

Návrat k normálnímu, rozuměj zdravému a racionálnímu, stravovaní musí být postupný, proto prosím nevynechávejte žádnou fázi proteinové diety popsané v sekci Jak na to či Chci zhubnout 10 kg či více než 10 kg.

Také Vás chceme upozornit na to, že pokud začnete jíst a dělat to samé, co jste jedli a dělali, resp. nedělali před dietou, nemůžete očekávat jiný výsledek, než ten, se kterým jste se dopracovali k proteinové dietě. Zkrátka nelze dělat stejné věci a očekávat jiný výsledek. V tomto případě bohužel neplatí pravidlo opakovaného nevstoupení to téže řeky.

Proto pro Vás máme pár tipů a rad jak se stravovat po skončení diety.

Jako první krok ke zdravému stravování je nutné vyřadit nebo výrazně omezit následující položky. Ano, víme, že některé opláčete, ale zkuste si položit jednoduchou byť lehce klišé otázku: Nechcete raději zůstat zdraví a skvěle se cítící štíhlé a štíhlí? Potom se snažte vykázat následující lákadla do míst, kam patří.

  • bílý cukr, modifikovaný škrob, fruktozový sirup – pozor na skryté formy ve všech prumyslově vyráběných potravinách, sledujte pozorně etikety na potravinách, které kupujete
  • bílou pšeničnou mouku a všechny výrobky z bílé mouky (bíle pečivo, toustové chleby, těstoviny, koláčky, moukou zahuštěné omáčky) – nahraďte ji celozrnou špaldovou, nebo jěště lépe žitnou moukou
  • všechny ztužené rostlinné tuky a margaríny – včetně Flory a Ramy. Používejte klasické máslo, kvalitní rostlinné oleje jako olivový, řepkový, kokosový
  • uzeniny, které mají nízký obsah svaloviny – doporučujeme šunky dušené s obsahem 90-95% svaloviny
  • sladkosti, ve kterých je skryté velké množství tuku a cukru, který se okamžitě až z více než 40% touží uložit ve Vašich tukových polštářích, včetně rádoby zdravých muesli tyčinek v čokoládové či jogurtové polevě, stejně zdravě se tvářících pražených a slazených ranních cereálií a musli, které toho se zdravím společného mají jen málo
    Abychom uvedli příklad: 1 tatranka má v sobě skrytých 7 kostek cukru a 30g anglické slaniny k tomu navíc
  • umělá sladidla – ke slazení můžete používat Stevii, nebo lžičku javorové sirupu, agávového sirupu nebo lžičku medu a to jak do kávy, čaje, či bílých jogurtů, dezertů
  • pozor na alkohol! – alkohol je pro naše tělo čistý cukr, takže dát si 1 pivo po večeři je jako sníst 12 kostek cukru nebo 2 rohlíky navíc. Nejmenší alkoholovo-kalorické zlo je dát si kvalitní suché bílé víno – 2dcl je jako 1 rohlík nebo 6 kostek cukru

Jako další kroky Vám doporučujeme

  • udržujte ve stravě minimálně 90g proteinů (bílkovin) za den a udržet bílkoviny v každé porci jídla
  • rozložte si denní jídlo do ideálně 5-ti porcí
  • váhu regulujte příjmem sacharidů/cukrů
  • zařadit do svého života pravidelný aerobní pohyb 2,5 – 5hod týdně, snažte se, kam to jde chodit pěšky, zdolávejte schody, kdykoliv to půjde a vložte si ideálně 2-3 hodiny týdně pravidelného cvičení (např. h.e.a.t. je výborný pro začátečníky i pokročilé, starší i mladé, jedná se totiž o chůzi na páse, jóga, posilovna, kolo, plavání, tanec,….)


Pokud byste potřebovali pomoct s nastavením stravování či pohybových aktivit i po skončení proteinové diety obraťte se na nás.  Rádi vám pomůžeme vypracovat dietní režim, na kterém budete schopni nejen udržet svoji hmotnost, ale přispěje i k Vaší fyzické vitalitě.