Proč běžné diety nefungují

Kdyby existoval jediný a univerzální způsob diety, tak na těchto stránkách rozhodně nejste a nevyhledáváte pomoc s hubnutím. Možná máte za sebou dokonce několik pokusů zhubnout, ale bez dlouhodobého efektu.

Jádro pudla je v tom, že nejsme všichni stejní, máme rozdílný metabolismus a různě reagujeme na stravu, kterou přijímáme. Takže najít ten správný způsob, který by sedl zrovna Vám je mnohdy tak trochu detektivka. A dále, již slovo dieta znamená, že se jedná o dočasný stav, kdy jsem ochoten udělat prakticky cokoliv, aby se dostavil výsledek s vidinou toho, že pak si budu znovu moci dělat, co chci a nejlépe se vrátím k tomu, jak jím nyní. Což jistě uznáte, jde proti logice celé věci. Nelze dělat stejné věci a očekávat jiný výsledek.

Hladovka? Ne!

Prozradím Vám tajemství – existuje jeden způsob, na kterém dokáže zhubnout opravdu každý – hladovka. Prostě nejíst nic, vůbec nic. Ne, že bychom Vám to doporučovali, ale v čistě teoretické rovině je to jediný, pro všechny stejně úspěšný, postup kdy zhubne skutečně každý. Mimochodem, člověk dokáže vydržet uplně bez jídla cca 55 dní.

Nicméně hladovění má své zdravotní následky, protože jako zdroj energie se spotřebovávají bílkoviny vlastního těla (především svalová hmota). To samé nastává i při dietách, při kterých snížíte kalorický příjem. Prostě Vám v průběhu diety ubyde i část svalové hmoty. Při běžné redukci hmotnosti např. formou počítání kalorií totiž tělo redukuje hmotnost v poměru 60 ku 40/kg, tedy cca 60% z kilogramu úbytku hubneme z tuků, ale cca 40% hubneme ze svalů, které jsou základní spalovače energie.

Proto u těchto typů diet tak často vzniká tzv. jo-jo efekt, kdy jsme sice zhubli, ovšem z jedné čtvrtiny na úkor své svalové hmoty, tedy zmenšili jsme si vlastní spalovací kamínka a po návratu k běžnému stravovacímu režimu, nedej bože původnímu stravovacímu režimu, není již naše tělo schopné spálit stejné množství energie jako před započetím diety, proto rychle nabíráme zpět. Jednoduché a celkem děsivé, že?

Svalová hmota je zkrátka v těle hlavním spalovačem energie, proto je tak důležité si ji ochránit a zachovat.


Řešení

Proteinová dieta Mahony Diet nabízí řešení této zapeklité situace – přijímáte velmi málo energie, ale zároveň si uchráníte proteiny (bílkoviny) z vlastní svalové hmoty, tím že je dodáte tělu v podobě instantních jídel, které jsou bez tuku a cukru.  

Základní myšlenka, kterou si začátkem sedmdesátých let minulého století u zrodu proteinových diet pokládali vědci, a lékaři byla jednoduchá.  Jak zařídit, aby tělo při redukci hmotnosti hublo přednostně na úkor tukových zásob při zachování bílkovin z vlastní svalové hmoty? Prostě aby při hubnutí tělo pálilo jenom tuk nikoliv současně i svaly.

Odpovědí je Ketóza

Přísunem dostatečného množství kvalitních proteinů (bílkovin), za současné redukce přísunu sacharidů (cukrů), (aniž by došlo k ohrožení centrálního nervového systému) se organismus dostává do stavu tzv. ketózy, proto jsou proteinové diety často také označovány jako ketogenní či ketodiety.


V důsledku ketózy dochází hned k několika báječným věcem najednou:

  • tělo redukuje hmotnost převážně na úkor tukové tkáně, což lze objektivně měřit na bioimpedanční váze, která měří poměry a objemy svalů, vody, tuků, BMI, množství nebezpečného viscerálního (útrobního) tuku, metabolický věk, atd.
  • téměř stoprocentně je chráněna svalová hmota jako zdroj energie
  • naprostá většina klientů nepociťuje v průběhu diety hlad ani chutě
  • přibližně třetina klientů udává v průběhu diety velmi dobrou někdy až mírně euforickou náladu


Líbí se Vám to? Nám ano! Není rychlejší a zdravější způsob jak efektivně zhubnout! Mahony Diet přináší jídla, která je možné si připravovat a dochutit dle vlastních potřeb.

Zároveň, a to vidíme jako přelomové a velmi důležité, a to nejen pro obsah vitamínů, minerálů a vlákniny, kterou zelenina obsahuje, ale zejména do budoucna pro proces udržení váhy, Vás naučíme jíst hodně zeleniny, mít ji stále s sebou, mít jí stále plnou ledničku a dle chuti si ji upravovat.