Zdravé jídlo na cesty!

Vydáno: 28.07.2017 15:13

Ať už vyrážíte na cestu krátkou či delší, rozhodně nesmíte zapomínat na jídlo na cestu. Může se to zdát úsměvné, ale když budete počítat u plánování výletu s tou krásnou hospůdkou na půli cesty a ona bude mít zrovna zavřeno, výlet se může proměnit v rozmrzelý pochod s kručením v žaludku. Díky hladu se naše mysl bude soustředit jen na jídlo, a je vysoce pravděpodobně, že si v restauraci objednáte smažák či v nejbližší samoobsluze dáte za vděk nejlépe vypadajícímu salámu s rohlíkem a k tomu tatranku…

Proto tedy, pokud budete cestovat kratší dobu, mějte u sebe vždy:


Svačinu a vodu

Svačina může být v podobě jablka, které je dostupné po celý rok, jen tak se nám v kabelce či batohu neponičí a každopádně nás zasytí. Navíc našemu tělu dodá vitamín C. Nekazivou alternativou, která může v tašce poklidně čekat jsou mandle nebo ořechy (cca 50g na porci), proteinová tyčinka nebo sušené ovoce (bez přidaného cukru a bez sířidel), které nikterak nerozhodí, že je nosíte i 14 dní v tašce. Vás ale hlad může rozhodit kdykoliv!

Voda v láhvi by prostě neměla chybět, nikdy nevíte, kdy zůstanete viset v dopravní zácpě. Pitný režim se dodržovat musí a pochodovat pár kilometrů žízniví není nic příjemného a ani zdravého.


Pokud víte, že cesta bude trvat déle než 2 hodiny, připravte si:

Opět dostatek vody. Celozrnný žitný chléb se žervé, šunkou a salátkem. Získáte tím dávku bílkovin, pomalých sacharidů a minimum tuku. Také může přijít vhod pytlík s ořechy, slunečnicová semínka či sušený strouhaný kokos.


Na celodenní výlet s sebou určitě mějte:

Oběd, svačinu a vodu nejméně v objemu 1,5 l

Prostě větší zásobu jídla. Nikdy nevíte, kam Vás nohy zanesou :). A proto je v případě celodenního výletu důležité mít s sebou potraviny, které zastoupí svačinu i oběd. A opět dostatek vody – na celý den!

Připravte si např. krůtí či kuřecí plátek, který se dá jíst i za studena. Buď si ho připravte s ledovým salátem rovnou do celozrnného pečiva nebo jen volně do krabičky. K němu si nakrájejte ředkvičky, mrkev, papriky, okurky, kedlubnu – zeleninu, kterou můžete jednoduše uzobávat. Další variantou mohou být zeleninové placičky, které i za studena udělají hladovému radost. Já osobně mám ráda kombinaci cukety, květáku a mrkve.

Jako ovocná svačina je ideální jablko, hruška, švestky, meruňky, citrusy či jahody.


Nejhorší, co do sebe můžeme při výletu nacpat je v igelitu udušená obložená bageta, croissant a plechovka coca-coly ze stánku nebo z benzinové stanice. Přitom je tak jednoduché připravit se dopředu!

A pokud budete zásobu jídla na celodenní výlet poponášet v batohu (třeba i pro děti), tak vězte, že spálíte ještě více kalorií. Pochod se zátěží nám pomůže ke krásnějším nohám i zadečku!